W ramach lekcji powtórzeniowych w klasie 8 b, wykorzystaliśmy modele figur matematycznych, do obliczania pól powierzchni całkowitych i objętości. Zrealizowaliśmy następujące cele: doskonalenie sprawności rachunkowej, wykorzystywanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii. Na zakończenie uczniowie zbudowali z modeli figur, różnego rodzaju budowle. Było dużo emocji i zabawy. Zdjęcia zajęć wykonaliśmy aparatem zakupionym w ramach sprzętu Laboratorium Przyszłości.
Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda pracowała wg zainteresowań wyboru. Praca z:
1. Robotem Cue pomogła zapoznać się z tajnikami programowania. Cue to robot z wbudowanym systemem sztucznej inteligencji oraz szerokimi możliwościami personalizacji zachowań. Robot pozwala korzystać z języka JavaScript w trybie tekstowym oraz blokowym (wizualnym). Korzystając z aplikacji zainstalowanej na tablecie łączyliśmy się z robotem i zlecaliśmy mu wykonanie sekwencji zadań. Uczniowie mogli wybrać jedną z czterech odsłon jego osobowości. Każda z nich wyróżnia się innym zestawem reakcji, głosem oraz słownictwem. W każdym z wariantów Cue jest świetnym kompanem codziennych eksperymentów i poszerzania umiejętności dotyczących programowania.
2. Pociągiem Intelino Smart Train pozwoliła wykorzystując najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, sterować nim zdalnie za pośrednictwem dostępnej aplikacji. Uczniowie stosowali ukryte czujniki i tworzyli polecenia bezpośrednio na torach za pomocą kolorowych listew. Deska rozdzielcza pociągu (w tablecie) pozwoliła zastosować szereg funkcji zdalnego sterowania. Intuicyjny edytor Snap pozwalił tworzyć polecenia i programować zachowanie pociągu.
Dzieci uczą się programowania w zabawnej grze i próbują wykorzystywać nowoczesne technologie w praktyce. Chętniej się uczą, kiedy nauka jest również zabawą.
Jadwiga Romankiewicz
Pod koniec stycznia uczniowie z klas 8a i 8c na lekcji matematyki mogli przenieść się w świat wirtualnej rzeczywistości. Mogli przypomnieć wiedzę oraz utrwalić rodzaje figur przestrzennych oraz opisać ich podstawowe własności. W tym celu wykorzystywane były okulary VR. Narzędzie to okazało się idealne do rozwijania umiejętności uczniów do przestrzennego postrzegania figur. Lekcja pokazywała, że bryły nie muszą być tylko narysowane w książkach, ale można je lepiej poznać, nazwać i opisać w przestrzeni wirtualnej.
Dnia 16.01.23 do naszej szkoły zawitały Mobilne Laboratoria Przyszłości. Edukatorzy przeprowadzili zajęcia warsztatowe dla klas piątych. Jedne dotyczyły obsługi drukarki 3D, a drugie pracy z goglami VR poprzez portal ClassVR.
Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Dzięki goglom dzieci m.in. podróżowały w kosmosie, zobaczyły jak wygląda wirus oraz zwiedziły głębie oceanu. Na warsztatach z drukarki poznały ciekawe projekty gotowe do pobrania i drukowania, nauczyły się jak zmieniać rozmiar wydruku i na koniec wydrukowały breloczek z napisem „Szczecin”.
Dzięki sprzętowi z Laboratoriów Przyszłości uczniowie mają szansę na rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań i talentów, które mają szansę przełożyć się na lepszy start
w dorosłość. Lekcje prowadzone z udziałem tego sprzętu pozwalają w ciekawy sposób przekazać wiedzę, tłumaczyć trudne zagadnienia i wprowadzić uczniów w nowoczesny świat pełen robotów i sztucznej inteligencji.
Pod koniec grudnia, uczniowie klasy 8b na lekcji matematyki przenieśli się do wirtualnego świata za pomocą okularów VR. Co to jest siatka ostrosłupa? Jak obliczyć pole powierzchni ostrosłupa? Na te i inne pytania uczniowie znaleźli odpowiedź podczas tej lekcji. W trakcie wykonali szereg aktywności wykorzystując pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Bardzo pomocne okazały się być okulary VR, które to rozwijają wyobraźnię uczniów i pomagają właściwie zrozumieć budowę figur przestrzennych. To wiedza zdobywana w praktyczny sposób. Pokazuje, że uczyć się można nie tylko z książek.
Przenośna i elastyczna kamera jest chętnie wykorzystywana przez uczniów na lekcjach geografii. Cieszą się nią zarówno uczniowie klas młodszych jak i starszych.
Szczegółowe diagramy, wykresy temperatury i opadów, skały, minerały i skamieniałości wyświetlają na tablicy interaktywnej i omawiają podczas multimedialnych lekcji.
Uczniowie nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.
Wyposażenie pracowni geograficznej w nowoczesne multimedialne narzędzia nie tylko wspierają proces nauczania i uczenia ale również rozwijają pasję badawczą.
Strona 6 z 7