Pod koniec grudnia, uczniowie klasy 8b na lekcji matematyki przenieśli się do wirtualnego świata za pomocą okularów VR. Co to jest siatka ostrosłupa? Jak obliczyć pole powierzchni ostrosłupa? Na te i inne pytania uczniowie znaleźli odpowiedź podczas tej lekcji. W trakcie wykonali szereg aktywności wykorzystując pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Bardzo pomocne okazały się być okulary VR, które to rozwijają wyobraźnię uczniów i pomagają właściwie zrozumieć budowę figur przestrzennych. To wiedza zdobywana w praktyczny sposób. Pokazuje, że uczyć się można nie tylko z książek.
Przenośna i elastyczna kamera jest chętnie wykorzystywana przez uczniów na lekcjach geografii. Cieszą się nią zarówno uczniowie klas młodszych jak i starszych.
Szczegółowe diagramy, wykresy temperatury i opadów, skały, minerały i skamieniałości wyświetlają na tablicy interaktywnej i omawiają podczas multimedialnych lekcji.
Uczniowie nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.
Wyposażenie pracowni geograficznej w nowoczesne multimedialne narzędzia nie tylko wspierają proces nauczania i uczenia ale również rozwijają pasję badawczą.
Fotografia i film
(sprzęt audio - video)
Fotografia i film to jedne z podstawowych dyscyplin umożliwiających funkcjonowanie i komunikowanie się we współczesnym świecie. Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych wymusił posługiwanie się narzędziami multimedialnymi a szczególnie fotografią i filmem.
Uczniowie w trakcie prac koncepcyjnych i podczas realizacji zadań rozwijają wyobraźnię, wrażliwość wizualną a także sprawność manualną i techniczną.
W trakcie zajęć rozwijających poznają możliwości nowoczesnych narzędzi cyfrowych do rejestracji edycji i emisji obrazu. Zajęcia te przygotowują uczniów do wymagań współczesnego rynku pracy.
W miesiącach wrzesień i październik uczniowie klasy 6 A i 6 B zapoznawali się z podstawowymi informacjami o aparacie Canon EOS M 50 ( przygotowanie karty pamięci, wkładanie i wyjmowanie akumulatora, ustawianie daty, godziny, strefy czasowej, języka, montowanie obiektywu, trzymanie aparatu), poznawali tryby fotografowania, korzystali z ekranu menu i próbowali fotografować i nagrywać filmy w trybie filmowania w pomieszczeniu i w plenerze.
Zapoznali się również z obsługą gimbala FeiyuTech Vimble One. Z okazji święta Komisji Edukacji Narodowej wykonali zdjęcia za pomocą aparatu i filmy za pomocą gimbala i smartfona.
W dalszej perspektywie dzięki możliwości szybkiego łączenia z urządzeniami inteligentnymi uczniowie będą udostępniać zdjęcia w mediach społecznościowych w oparciu o łączność Wi-Fi i Bluetooth oraz funkcji automatycznej synchronizacji i przesyłania obrazu.
Renata Czachoń
26 października 2022 roku w klasie 4a odbyła się lekcja pod kierunkiem p. Łukasza Burdy z wykorzystaniem okularów VR – sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Na początku odbyła się krótka pogadanka na temat zaćmienia Słońca, a następnie uczniowie mogli się przenieść w wirtualny świat i uczestniczyć w tym niezwykłym zjawisku fizycznym. Wykorzystując okulary VR uczniowie odbyli również wirtualny spacer po Księżycu.
Podczas zajęć rozwijających w klasach piątych, pod kierunkiem p. Jadwigi Romankiewicz, odbyła się lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie zostali wprowadzeni w świat sztucznej inteligencji i poznali robota Dash. Dzięki licznym sensorom mogli go zaprogramować na wiele sposobów pozwalając na interakcję z otoczeniem. Każdy z robotów dostał swoje niepowtarzalne imię. Robotami sterowali za pomocą intuicyjnej, graficznej aplikacji Go która była obsługiwana z tableta. Dzięki aplikacji uczniowie kontrolowali zachowania robota. Poprzez zabawę z robotami uczniowie weszli w świat programowania (tworzyli zdarzenia, algorytmy umożliwiające sterowanie jego ruchem, zmieniać kolory świateł, korzystać z gotowych dźwięków, a także tworzyć własne nagrania, zmiany toru jazdy, wykrywania przeszkód i wiele innych).
Na kolejnych zajęciach będziemy tworzyć równie ciekawe sekwencje i poznawać kolejne aplikacje. Uczniowie będą obserwować jak wirtualny język programowania staje się doświadczeniem w realnym świecie.
Jadwiga Romankiewicz