Tuż przed rozpoczęciem nauki zdalnej uczniowie klasy 1 a pod opieką pani Lidii Teleman nagrali pięknie przygotowany utwór patriotyczny "Biało-czerwone jest moje serce". Celem realizowanego projektu jest wyrażanie świadomości patriotycznej uczniów żyjących w kraju i na emigracji. Ważnym elementem zadań projektowych jest rozwijanie uczuć i postaw patriotycznych oraz ukazanie, że polskość może być przeżywana niezależnie od miejsca zamieszkania. Utwór będzie częścią filmu projektowego wymienianego między ośrodkami polonijnymi w Phoenix, Reykjaviku oraz w Brukseli.
PROJEKT EDUKACUJNY DLA UCZNIÓW KLAS I - III
Nazwa projektu: Międzynarodowy projekt edukacyjny: „Gdzie biją polskie serca?”
Koordynator projektu: s. Ewelina Betkało
Osoby odpowiedzialne za realizację projektu: Nauczyciele współpracujących szkół
Czas trwania: Rok szkolny 2021/2022
Szkoły biorące udział w projekcie:
Szkoła Podstawowa nr 12 w Szczecinie
Katolicka Szkoła Podstawowa w Szczecinie
Polska Szkoła Katolicka w Phoenix, USA
Szkoła Polska przy Ambasadzie RP w Reykjaviku, Islandia
Szkoła Podstawowa przy Ambasadzie RP w Brukseli, Belgia
Cel ogólny projektu:
Celem ogólnym projektu jest wyrażenie świadomości patriotycznej dzieci żyjących w kraju i na emigracji. Ważnym elementem zadań projektowych jest rozwijanie uczuć i postaw patriotycznych oraz ukazanie dzieciom, że polskość może być przeżywana niezależnie od miejsca zamieszkania. Projekt zakłada korelację międzyprzedmiotową i oparty jest o innowacyjnych metodach nauczania, w tym TIK-u.
Rozwijane kompetencje kluczowe:
Cele szczegółowe projektu:
Sposób realizacji:
Realizacja treści wynikających z projektu zakładała wszechstronną aktywność uczniów, którzy podejmować będą różnorakie działania w trakcie zajęć. Projekt realizowany będzie poprzez, w zależności od szkoły, przeprowadzenie zajęć dydaktycznych na temat podejmowanych przez projekt zagadnień.
Spodziewane efekty:
Harmonogram przebiegu projektu:
– Prezentacja Miejsca Zamieszkania
Uczniowie nagrywają krótki (5 minutowy film) o miejscu ich zamieszkania. W filmie prezentujemy krótko kraj, miasto oraz szkołę, w której się uczymy. Filmy wymieniamy między szkołami biorącymi udział w projekcie.
– Mapa miejsc zamieszkania Polaków
Uczniowie oglądają filmy przesłane przez uczestników projektu z innych szkół i wykonują mapę. Zaznaczają na niej miejscowości, w których żyją Polacy (utrwalamy pojęcia tożsamość narodowa, emigracja, Polonia). Mapa robiona jest w grupach projektowych. Pomocą w pracy jest także przygotowana przez koordynatora projektu prezentacja multimedialna.
– Piosenka patriotyczna
Uczniowie, wraz z nauczycielem, dokonują wyboru i prezentują wybraną pieśń patriotyczną. Wykonanie utworu nagrywamy w formie filmiku i wymieniamy między szkołami. W grupach projektowych śpiewamy pieśni patriotyczne wykorzystując nadesłane nagrania.
Ewaluacja
Działania projektowe będą systematycznie monitorowana poprzez:
Podsumowanie projektu „Gdzie biją polskie serca? odbędzie się także poprzez przesłanie pisemnych podziękowań i dyplomów.
Projekt edukacyjny - „Moja rodzina”
Cele:
- promowanie wartości rodziny jako naturalnego środowiska wychowawczego
- wzmocnienie poczucia więzi z rodziną i relacji panujących między jej członkami
- wnoszenie pozytywnego wkładu w życie swojej rodziny
- uwrażliwienie na potrzebę wspólnego spędzania czasu, dbałości o dobro jakim jest wspólnota pokoleniowa
- kultywowanie tradycji rodzinnych
- rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej
Termin:
Październik 2021 – maj 2022
Tematyka i harmonogram działań:
Tematyka |
Opis |
Miesiąc |
Klasa |
Opiekun projektu |
1.Kartka z pamiętnika „Dzień 2. Historia wokół nas. Pamiątki rodzinne |
Praca pisemna
Pokaz, prezentacja, rozmowa |
październik
październik |
8 B, 5 A
4 A, 4 B |
Danuta Giewoń Marta Kozak, Małgorzata Ćwikowska |
Drzewo genealogiczne mojej rodziny |
Dowolna technika plastyczna |
listopad |
4 A, 4 B |
Marta Kozak, Małgorzata Ćwikowska |
1. Świąteczne sesje zdjęciowe 2. Znaczenie bliskości rodziny |
Inspiracje na świąteczne zdjęcia. Kolaż ze zdjęć. Pogadanka. Praca pisemna |
grudzień
grudzień |
wszystkie klasy
7 A, B, C |
Renata Czachoń
Dorota Nowak |
1. „Moja rodzina – moja mama, mój tata, mój brat…” 2. Dzień Babci, Dzień Dziadka – życzenia 3. Portret cierpiącego ojca po stracie dziecka |
Praca pisemna, charakterystyka członka rodziny
Praca pisemna
Praca pisemna |
styczeń
styczeń
styczeń |
8 B. 5 A
4 B
7 A, B, C |
Danuta Giewoń
Danuta Giewoń
Dorota Nowak |
Rodzina - oczekiwania |
Pogadanka |
luty |
7 A |
Dorota Nowak |
1. O relacji dwóch sióstr i matki na podstawie „Balladyny 2. „Z albumu mojej babci” |
Praca pisemna
Komiks inspirowany starą, rodzinną fotografią |
marzec
marzec |
7 A, B, C
Klasy 5 - 7 |
Dorota Nowak
Aleksandra Stołecka |
Moja szczęśliwa rodzina |
Technika dowolna |
kwiecień |
Klasy 4 - 7 |
Tomasz Kibic |
Podsumowanie projektu |
maj |
Renata Czachoń |
Zapraszamy do współpracy rodziców, dziadków i innych członków rodzin.
Czekamy na propozycję i inicjatywy podejmowane przez rodziców w projekcie „Moja rodzina”.
Sprawozdanie z realizacji projektów rok szkolny 2020/2021
I semestr
Pierwszy projekt: podsumowano w styczniu 2021 roku.
W projekcie „Dziedzictwo od kuchni – przez żołądek do serca” wzięło udział 19 uczniów oraz ich rodzice i dziadkowie.
Powstało 21 prac z tradycyjnymi przepisami.
Oto lista:
II semestr
W II semestrze tworzyliśmy mini-książkę kucharską w oparciu o nadesłane przepisy. Ogłoszono konkurs plastyczny na okładkę książki kucharskiej.
Nadesłano kilkanaście prac z których komisja w składzie:
Renata Czachoń - przewodnicząca, Małgorzata Ćwikowska, Tomasz Kibic wybrała cztery najlepsze okładki i przyznała:
I miejsce - Bartoszowi Żebrowskiemu z klasy 6 C (okładka książki)
II miejsce - Wiktorii Marczewskiej z klasy 6 C
III miejsce - Klaudii Czarkowskiej z klasy 7 B i Emilii Wachnik z klasy 6 C.
Wykonano mini książkę w formie prezentacji, którą można obejrzeć w bibliotece szkolnej.
Opiekun projektów
Renata Czachoń
Projekt edukacyjny
Rok szkolny 2020/2021
Smakowite i pełne wartości odżywczych PROJEKTY w zakresie edukacji o dziedzictwie kulturowym:
Dziedzictwo to olbrzymia skarbnica tradycyjnych smaków, zapachów, składników i dań. To źródło inspiracji i twórczych eksperymentów. Zapraszam uczniów, rodziców i dziadków do wzięcia udziału w projekcie kulinarnym. Zaprezentujcie potrawę którą odziedziczyliście po poprzednich pokoleniach, podajcie przepis i wykonajcie ją razem z dzieckiem. Podzielcie się waszą ulubioną, zdrową tradycyjną potrawą.
Aby wszystko „szło jak po maśle” wykonajcie to wg załączonego schematu:
Czas trwania projektu – październik, listopad, grudzień 2020
Cele projektu:
Opiekun projektu
Renata Czachoń
Strona 1 z 2