Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

PE logo

                    

 
A- A A+
 

                                 Projekt edukacyjny - „Moja rodzina”

Cele:

- promowanie wartości rodziny jako naturalnego środowiska wychowawczego

- wzmocnienie poczucia więzi z rodziną i relacji panujących między jej członkami

- wnoszenie pozytywnego wkładu w życie swojej rodziny

- uwrażliwienie na potrzebę wspólnego spędzania czasu, dbałości o dobro jakim jest wspólnota pokoleniowa

- kultywowanie tradycji rodzinnych

- rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej

Termin:

Październik 2021 – maj 2022

Tematyka i harmonogram działań:

Tematyka

Opis

Miesiąc

Klasa

Opiekun projektu

1.Kartka z pamiętnika „Dzień
z życia rodziny”

2. Historia wokół nas. Pamiątki rodzinne

Praca pisemna

 

 

Pokaz, prezentacja, rozmowa

październik

 

 

październik

8 B, 5 A

 

 

4 A, 4 B

Danuta Giewoń

Marta Kozak, Małgorzata Ćwikowska

Drzewo genealogiczne mojej rodziny

Dowolna technika plastyczna

listopad

4 A, 4 B

Marta Kozak,

Małgorzata Ćwikowska

1. Świąteczne sesje zdjęciowe

 2. Znaczenie bliskości rodziny
w czasie Świąt Bożego
Narodzenia na podstawie „Opowieści wigilijnej”

Inspiracje na świąteczne zdjęcia. Kolaż ze zdjęć.

Pogadanka. Praca pisemna

grudzień

 

grudzień

wszystkie klasy

 

7 A, B, C

Renata Czachoń

 

Dorota Nowak

1. „Moja rodzina – moja mama, mój tata, mój brat…”

2. Dzień Babci, Dzień Dziadka – życzenia

3. Portret cierpiącego ojca po stracie dziecka

Praca pisemna, charakterystyka członka rodziny

 

Praca pisemna

 

Praca pisemna

styczeń

 

 

styczeń

 

styczeń

8 B. 5 A

 

 

4 B

 

7 A, B, C

Danuta Giewoń

 

 

Danuta Giewoń

 

Dorota Nowak

Rodzina   - oczekiwania
a rzeczywistość

Pogadanka

luty

7 A

Dorota Nowak

1. O relacji dwóch sióstr i matki na podstawie „Balladyny

2. „Z albumu mojej babci”

Praca pisemna

 

Komiks inspirowany starą, rodzinną fotografią

marzec

 

marzec

7 A, B, C

 

Klasy 5 - 7

Dorota Nowak

 

Aleksandra Stołecka

Moja szczęśliwa rodzina

Technika dowolna

kwiecień

Klasy 4 - 7

Tomasz Kibic

Podsumowanie projektu

 

maj

 

Renata Czachoń

Zapraszamy do współpracy rodziców, dziadków i innych członków rodzin.

Czekamy na propozycję i inicjatywy podejmowane przez rodziców w projekcie „Moja rodzina”.

Sprawozdanie z realizacji projektów rok szkolny 2020/2021

                                                                 I semestr

Pierwszy projekt: podsumowano w styczniu 2021 roku.

W projekcie „Dziedzictwo od kuchni – przez żołądek do serca” wzięło udział 19 uczniów oraz ich rodzice i dziadkowie.

Powstało 21 prac z tradycyjnymi przepisami.

Oto lista:

  1. Natalia Malinowska klasa 4 "Pierniczki Natalii"
  2. Amelia Jędrusik klasa 6 B "Pierniczki Amelii"
  3. Damian Denis klasa 6 B   "Pierogi z kapustą i grzybami"
  4. Patryk Walczak 6 B "Rogal pleciony"
  5. Julia Kamieniak klasa 6 C "Kruche ciasteczka"
  6. Laura Maksymowicz klasa 6 C   "Rożki", "Pieczeń rzymska", " Rosół"
  7. Emilia Wachnik klasa 6 C "Ciasteczka z kleiku ryżowego"
  8. Bartosz Żebrowski klasa 6 C "Żelazne kluski"
  9. Wojciech Gołąbek klasa 7 A "Sałatka jarzynowa"
  10. Daniil Laktin klasa 7 A "Deser - Rozbite lustro"
  11. Wiktoria Biernat klasa 7 C "Sałatka jarzynowa"
  12. Kinga Miska klasa 7 C "Krem z dyni z mlekiem kokosowym"
  13. Nikola Osolińska klasa 7 C "Świąteczny napój"
  14. Amelia Samborska klasa 7 C "Barszcz czerwony z uszkami"
  15. Oliwia Szymaszek klasa 7 C " Pierniczki"
  16. Dominik Zawadzki klasa 7 C "Pierniczki"
  17. Paulina Koralewska klasa 8 A " Chlebek Pita"
  18. Jan Musiej klasa 8 A "Paprykarz szczeciński"
  19. Gracjan Tołek klasa 8 A "Makówki".

                                                             II semestr

W II semestrze tworzyliśmy mini-książkę kucharską w oparciu o nadesłane przepisy. Ogłoszono konkurs plastyczny na okładkę książki kucharskiej.

Nadesłano kilkanaście prac z których komisja w składzie:

Renata Czachoń - przewodnicząca, Małgorzata Ćwikowska, Tomasz Kibic wybrała cztery najlepsze okładki i przyznała:

I miejsce - Bartoszowi Żebrowskiemu z klasy 6 C (okładka książki)

II miejsce - Wiktorii Marczewskiej z klasy 6 C

III miejsce - Klaudii Czarkowskiej z klasy 7 B i Emilii Wachnik z klasy 6 C.

Wykonano mini książkę w formie prezentacji, którą można obejrzeć w bibliotece szkolnej.

                                                                                                                          Opiekun projektów

                                                                                                                               Renata Czachoń

                                                         Projekt edukacyjny

                                                       Rok szkolny 2020/2021

Smakowite i pełne wartości odżywczych PROJEKTY w zakresie edukacji o dziedzictwie kulturowym:

  1. „Dziedzictwo od kuchni – przez żołądek do serca” – I semestr
  2. Tworzymy mini książkę kucharską „Rodzinne smaki z tradycją” – II semestr

Dziedzictwo to olbrzymia skarbnica tradycyjnych smaków, zapachów, składników i dań. To źródło inspiracji i twórczych eksperymentów. Zapraszam uczniów, rodziców i dziadków do wzięcia udziału w projekcie kulinarnym. Zaprezentujcie potrawę którą odziedziczyliście po poprzednich pokoleniach, podajcie przepis i wykonajcie ją razem z dzieckiem. Podzielcie się waszą ulubioną, zdrową tradycyjną potrawą.

Aby wszystko „szło jak po maśle” wykonajcie to wg załączonego schematu:

  1. Nazwa potrawy
  2. Składniki potrawy
  3. Przepis – jak wykonać
  4. Zdjęcie gotowej potrawy
  5. Zdjęcia kolejnych czynności
  6. Można też dodać historię związaną z potrawą (jeżeli taka jest).

Czas trwania projektu – październik, listopad, grudzień 2020

Cele projektu:

  • przywracanie pamięci o minionych osobach, wydarzeniach, tradycji
  • rozwój więzi międzypokoleniowych
  • wzbudzanie w młodym pokoleniu poczucia dumy z tego, co odziedziczyli po przodkach
  • uczenie odpowiedzialności za to, co mają przekazać przyszłym pokoleniom.

                                                                                                    

                                                                                                                Opiekun projektu

                                                                                                                   Renata Czachoń

Projekt "Moje ulubione miejsce w Szczecinie" zakończył się w czerwcu 2020 roku. Mimo pandemi koronawirusa w w/w projekcie wzięło udział 21 uczniów. Powstało 18 prac projektowych: 8 filmów i 10 prezentacji.

Lista uczniów i ich ulubione miejsca w Szczecinie:

  1. Alicja Andrzejewska klasa 5 B – Podjuchy
  2. Amelia Jędrusik klasa 5 B – Podjuchy
  3. Wiktoria Marczewska klasa 5 C – Jezioro Szmaragdowe, Widok, Polana Słoneczna
  4. Emilia Wachnik klasa 5 C - Wały Chrobrego
  5. Bartosz Żebrowski klasa 5 C - Jezioro Szmaragdowe
  6. Klaudia Czarkowska klasa 6 B – Park przy Placu Wolności w Podjuchach
  7. Natalia Jarząbek klasa 6 B – Marina i Klub Żeglarski
  8. Magdalena Merta klasa 6 B - Podjuchy
  9. Wiktoria Szczupak klasa 6 B - Szczecińskie bulwary
  10. Paulina Koralewska klasa 7 A - Stadnina koni w Daleszewie k/Szczecina
  11. Alicja Sekut klasa 7 A i Nikola Łakomska klasa 7 B – Jasne Błonia i Park Kasprowicza
  12. Oliwia Jagła klasa 7 B – Podjuchy
  13. Katarzyna Radlińska i Tomasz Radliński – klasa 8 A – Staw Brodowski, Park im. F. Chopina, Park Dobrosąsiedzki
  14. Hanna Capar klasa 8 B - Jezioro Szmaragdowe
  15. Martyna Mika klasa 8 B – Amfiteatr w Żydowcach
  16. Wiktoria Podgórska i Oliwia Filipczuk klasa 8 B – Puszcza Bukowa
  17. Matylda Potocka klasa 8 B - Puszcza Bukowa
  18. Bartosz Wójt klasa 8 B - Wzgórze Akademickie

Tutaj można obejrzeć wybrane prace projektowe:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL0zyu0xbF5RpJqcJwK3Ge_cF92WzmlKG-

Opiekun projektu
Renata Czachoń

Sprawozdanie

                 Projekt „Niemi bohaterowie naszej rodziny” ogłoszony w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął się we wrześniu i zakończył w grudniu 2019 roku a w styczniu 2020 roku nastąpiło jego podsumowanie.

W w/w projekcie edukacyjnym wzięli udział uczniowie klasy V i VII.

Powstało kilka krótkich filmów i dwie prezentacje.

Niemymi bohaterami rodzin są następujące przedmioty:

  • młynek do kawy • zegar z wahadłem • bandera • pierścionek z tygrysim oczkiem • stary świecznik • przycisk do papieru w kształcie lwa • stary radziecki aparat fotograficzny • wazonik z laki • samowar • drewniany świecznik • szkatułka • młynek do kawy • złoty pierścionek • bandera • pieniądze z krajów podróżującego taty.

Dziękuję uczniom, rodzicom i dziadkom za zaangażowanie w ukazaniu wycinka historii rodziny i za zgodę w pokazaniu szerszej społeczności lokalnej działalności uczniów naszej szkoły w zakresie dziedzictwa kulturowego. Mam nadzieję, że to zachęci innych uczniów do dalszej pracy i wzięcia udziału w drugim projekcie „Moje ulubione miejsce w Szczecinie”.
Opiekun projektów
Renata Czachoń

Oto kilka ciekawszych prac naszych uczniów:

https://www.youtube.com/watch?v=Wwb93CW-5Ek&feature=youtu.be 
https://www.youtube.com/watch?v=uM7C8LL-e8c&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=fGQ9V__OVzk&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=lpk5C1hEigE&feature=youtu.be

Projekty edukacyjne są skierowane do dzieci i młodzieży klas IV – VIII oraz ich rodziców i dziadków.

Projekty służą odkrywaniu, dokumentowaniu i upowszechnianiu wiedzy z zakresu małej, lokalnej historii oraz wspieraniu inicjatywy angażującej społeczność do działania poświęconemu pielęgnowaniu i promowaniu lokalnego dziedzictwa i kultury.

Cele projektów:

  • budowanie szacunku, więzi i współodpowiedzialności za dziedzictwo kulturowe, wzmacnianie świadomości w zakresie jego wartości, potrzeby utrwalenia i podjęcia ochrony;
  • ukazanie wycinka historii rodziny jako cenne źródło wartości, wzorców i odniesień, które inspiruje do działań twórczych;
  • upamiętnienie dziejów i przywracanie pamięci lokalnej poprzez odkrywanie historii „małych ojczyzn” i jej zasobów źródłowych:
  • wzmacnianie więzi rodzinnych

Projekty mają za zadanie ukazanie historii lokalnej w sposób ciekawy i nowatorski.

  1. „Niemi bohaterowie naszej rodziny”.

 Czas realizacji: wrzesień – grudzień 2019 r.

Forma realizacji:

Opisać, przedstawić przedmiot, drobiazg w formie zdjęć, krótkiego film typu vlog, prezentacji, wywiadu, opowiadania itp. .który jest dla rodziny cenny ze względu na historię dalszą i bliższą.

 

  1. „Moje ulubione miejsce w Szczecinie”.

 Czas realizacji: marzec – maj 2020 r.

Forma realizacji:

Opisać, przedstawić ulubione miejsce w Szczecinie (Podjuchach), w formie zdjęć, krótkiego film typu vlog, prezentacji, wywiadu, opowiadania itp.

Zachęcam rodziców i dziadków do wzięcia udziału w w/w projektach.

 

Opiekun Renata Czachoń

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.