W październiku w klasie 6b zostały przeprowadzone kreatywne zajęcia z wykorzystaniem zasobów z programu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć języka angielskiego uczniowie tworzyli własny fotoreportaż „My favourite place at school”, wykorzystując aparat fotograficzny z programu Laboratoria Przyszłości. W grupach wybierali swoje ulubione miejsce w szkole (canteen, school gym, library), wykonywali zdjęcia, a następnie przygotowywali krótkie opisy tych miejsc w języku angielskim. Zaprezentowali swoje prace prze klasą. Zajęcia pozwoliły połączyć naukę języka z pracą zespołową, kreatywnością i wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Uczniowie z zaangażowaniem prezentowali swoje prace, a na koniec wybrano najciekawszego fotoreportera. Dzięki użyciu aparatu fotograficznego uczniowie mogli wcielić się w rolę młodych reporterów i twórców własnych materiałów językowych. To była inspirująca lekcja, która pokazała, że nauka języka może być prawdziwą przygodą!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Data: 26 września
Klasa: 8a (grupa klasowa)
Podczas lekcji rozwijającej uczniowie klasy 8a zagłębiali się w świat matematycznych aspektów sztuki wizualnej i architektury. Tematem zajęć było porównywanie kształtów brył
i figur geometrycznych z elementami architektury różnych epok – od starożytnych budowli greckich i rzymskich po współczesne konstrukcje. Uczniowie zauważyli, że matematyka jest obecna wszędzie wokół nas, a świat można postrzegać jako matematyczny w swojej strukturze i harmonii.
Cele lekcji:
W czasie zajęć uczniowie mieli okazję pracować z modelami brył przestrzennych wydrukowanymi na drukarce 3D, zakupionej w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Modele te posłużyły jako pomoc dydaktyczna przy analizie form geometrycznych oraz inspiracja do tworzenia własnych projektów architektonicznych.
Lekcja miała na celu nie tylko rozwijanie kompetencji matematycznych, ale również pobudzanie kreatywności i pokazanie, że matematyka może być inspirującym narzędziem do tworzenia sztuki i rozumienia otaczającego nas świata.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
O programie
Szkoła Podstawowa nr 12 w Szczecinie bierze udział w inicjatywie edukacyjnej „Laboratoria przyszłości” . Jest to program realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją autorów i uczestniczących w inicjatywie placówek, jest stworzenie nowoczesnej szkoły,
w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który rozwija kompetencje i talenty uczniów, każdego dnia uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Celem programu jest realizowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dlatego do naszej szkoły trafiły najnowocześniejsze urządzenia, które służą przekazywaniu wiedzy w sposób innowacyjny i interdyscyplinarny.
W skład wyposażenia wchodzą:
Drukarka 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, slicerami, filamentem etc.)
Mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami
Sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamera, mikrofony, oświetlenie etc.)
Stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
Roboty Dasch,
Pociąg Intelino
Okulary VR i wiele innych
Wyposażenie to będzie dostępne dla uczniów nie tylko na wybranych przedmiotach (np. matematyka, chemia, biologia, geografia, fizyka, technika, informatyka) ale też na zajęciach pozalekcyjnych (kołach zainteresowań).
Co ważne, założeniem inicjatywy nie jest nauka zdalna. Sprzęt służący do nauczania na odległość będzie kupowany w ramach innych inicjatyw. ”Laboratoria przyszłości” dają możliwości unowocześnienia i uatrakcyjnienia zajęć stacjonarnych. Są odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, w którym nowoczesne narzędzia będą naturalnym środowiskiem pracy.
Data 12.06.2025r. klasa: 5B (grupa 2) na j. Angielskim korzystała z aparatu cyfrowego zakupionego z programu Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie wykonywali na kartkach/w zeszytach krzyżówki leksykalne w j. angielskim. Następnie aparatem cyfrowym zrobili im zdjęcia. Zdjęcia wyświetlone zostały na tablicy multimedialnej. Klasa przy tablicy rozwiązywała poszczególne krzyżówki.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
W dniu 20. 05. 25r. odbyły się zajęcia sportowe - Doskonalenie pływania kajakiem K-1 i C-1- starty.
Na zajęciach przeprowadzonych na przystani kajakowej KS Wiskord,klasa sportowa 5a użyła aparatu fotograficznego (robiła zdjęcia i nagrywała filmy) z programu LP. Uczniowie dokumentowali techniki wiosłowania na kajaku oraz jej poprawę poprzez zwrócenie uwagi na popełniane błędy. Dzięki aparatowi uczniowie mieli szansę na zobaczenie swoich błędów i ich korektę.![]()
![]()
![]()
![]()
15.04.2025 r. klasa 6A, w ramach lekcji języka polskiego, przedstawiała wybrane sceny z lektury "Oskar i pani Róża" opisującej losy nieuleczalnie chorego na białaczkę chłopca. Każdego dnia odwiedza go pani Róża, wolontariuszka, która za pomocą przedziwnych opowieści o legendarnych zapaśniczkach pomaga głównemu bohaterowi pogodzić się z nadchodzącą śmiercią.
Inscenizacje były utrwalane za pomocą urządzeń audiowizualnych zakupionych w ramach programu LP. Uczniowie wcielali się w role bohaterów lektury, między innymi dziesięcioletniego Oskara leżącego w szpitalu oraz innych postaci - chorych dzieci. Występom towarzyszyły różnorakie emocje związane z tematami trudnymi nie tylko dla młodych ludzi.
Dzięki tej lekturze uczniowie przekonali się, że warto cieszyć się każdą chwilą życia. Dzięki sprzętowi z LP mogli wcielić się w rolę fotografa, fimowca czy dżiękowca.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()