9 listopada w szkolnej bibliotece odbył się Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna”. Był on częścią obchodów Dnia Niepodległości - Uczniowie prezentowali wybrane utwory patriotyczne. Jury oceniało m.in. dobór repertuaru, kulturę słowa, interpretację, a także ogólny wyraz artystyczny. Choć wszyscy uczestnicy spisali się na medal i włożyli w swoje występy mnóstwo pracy i serca, to wyłoniono trzy najlepsze prezentacje. I miejsce zajęły ex aequo: Natalia z klasy 6b i Wiktoria z klasy 4a. II lokata przypadła Hani z klasy 5b. Wszyscy młodzi recytatorzy zostali nagrodzeni słodyczami i drobnymi upominkami
Warto wspomnieć, że w przygotowaniach do konkursu wykorzystano kamerę i mikroport Boya zakupione z programu „Laboratoria Przyszłości”. Przygotowania trzech uczestniczek do występu zostały utrwalone przez grupę projektową „Szkolni filmowcy”. Najpierw dziewczynki zostały nagrane w czasie pierwszej próby czytanej, potem bezpośrednio po pracy z nauczycielem polonistą, aż w końcu w trakcie konkursu. Uczennice na każdym etapie miały możliwość obejrzenia swoich prezentacji, porównania postępów i eliminacji zauważonych błędów
W ramach zajęć z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klasy 8a, wykorzystywali na lekcji, klocki Lego. Rozwijali wyobraźnię przestrzenną, tworząc innowacyjne konstrukcje z klocków. Uczniowie budowali swoje własne projekty, jak również tworzyli dzieła zgodnie z instrukcją. Lego, są to klocki, które można łączyć i budować z nich różne modele. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Podczas pracy rozwijali umiejętności współpracy, rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania. Grupy wybierały typy domów, następnie uczniowie tworzyli projekt i przystępowali do budowania. W wyniku działań powstały wspaniałe konstrukcje przestrzenne posiadające ruchome elementy. Nauka połączona z zabawą rozwinęła u uczniów wyobraźnię przestrzenną, koncentrację uwagi oraz kreatywność. Uczniowie pracując w grupach musieli współpracować ze sobą, by ustalić co konstruują, jak będzie wyglądać dana rzecz, co wpłynęło na polepszenie komunikacji pomiędzy nimi oraz nauczyło ich współodpowiedzialności za przydzielone zadanie.
W roku szkolnym 2023/2024 realizowany jest program zajęć rozwijających przyrodniczo-geograficznych TRZECIA PLANETA OD SŁOŃCA z uwzględnieniem sprzętu audio-video zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Program ten jest przeznaczony dla uczniów chcących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze i geograficzne wykorzystując sprzęt audio-video otrzymany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Jego treści pozwalają na dokładniejsze rozwijanie wiedzy, które nie będą realizowane na lekcjach geografii ze względu na ograniczenia czasowe. Pozwala on zwrócić uwagę uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. Pobudza również aktywność dzieci i ich twórcze myślenie. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka.
Za pomocą profesjonalnego sprzętu audio-video uczniowie będą mogli zaprezentować własne osiągnięcia i kształtować umiejętności interpersonalne. Program jest realizowany metodą projektu fotograficznego i filmowego.
Celem głównym jest: rozwój zainteresowań przyrodniczych, postaw proekologicznych oraz geograficznych, nabywanie kompetencji cyfrowych, przygotowanie do rynku pracy, nauka rejestracji obrazu z dźwiękiem.
W czerwcu 2023 odbyła się lekcja matematyki pod kierunkiem p. Ł. Burdy z wykorzystaniem okularów VR - sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości. Na lekcji uczniowie poznawali różne bryły, których modele oglądali na żywo. Te same modele dzięki okularom VR mogli zobaczyć w wirtualnym świecie.
Strona 1 z 3