Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Klasa 8A data 27 II 2024
Temat zajęć: Przewodnik z prądem jako źródło pola magnetycznego.
Uczniowie  zapoznali się z regułą śruby prawoskrętnej, która określa kierunek linii sił pola magnetycznego w przewodniku z prądem . Za pomocą gogli 3D ClassVR można było zaobserwować ideę i wykorzystanie powyższej reguły.  W animacji wykorzystano bezpłatny program edukacyjny  firmy Young Digital Planet dołączony do podręcznika fizyki wydawnictwa Nowa Era.  Fotografie:  R1, R2.

Klasa 8A  data 12 III 2024
Temat zajęć: Silnik elektryczny na prąd stały.
Uczniowie obserwowali za pomocą gogli 3D ClassVR animację jak działa  silnik elektryczny  oraz prądnicy prądu stałego.  Mogli zobaczyć  zmiany strumienia magnetycznego wokół wirnika w silniku.   W animacji wykorzystano bezpłatny program firmy Young Digital Planet dołączony do podręcznika fizyki wydawnictwa Nowa Era.  Fotografie:  s1,s2,s3,s4.

Klasa 4A data  19 III 2024
Temat zajęć: Wstęp do geometrii.
Uczniowie zapoznali się z podziałem i własnościami figur w geometrii. Dzięki okularom 3D mogli obserwować model różnych brył.  Symulacja pozwalała na obracanie, przybliżanie, zmianę kolorów danej figury.  Fotografie G1, G2, G3, G4.
DSCN2588DSCN2589DSCN2591DSCN2593R1s1s3

Na zajęciach uczniowie aktywnie spędzili czas ze sobą. Bawili się a zarazem uczyli jaki jest udział rodziny i szkoły w przygotowaniu do podjęcia przyszłych ról życiowych. Poznali jakie są kryteria wyboru małżonka. Był ślub i wesele. Było gwarno i wesoło. Wykorzystaliśmy sprzęt do nagrywania Canon oraz statyw.
IMG 20240207 132029IMG 20240207 132044IMG 20240207 132047IMG 20240207 132835IMG 20240207 132853IMG 20240207 132933

Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, gdzie nauka jest również zabawą, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Każda pracowała  z zestawem do rysowania dla robota Dash i aplikacją Blocklify. Uczniowie programowali w środowisku Scratch. Przekształcali swoje kody w rysunki wykazując się sporym zasobem kreatywności, innowacyjności i umiejętności rozwiązywania problemów. Poszerzali swoją wyobraźnię przestrzenną rysując geometryczne kształty, wzory, słowa i inne elementy.

Nauka robotyki w szkole przygotowuje uczniów do przyszłości, w której technologia odgrywa coraz większą rolę. Uzyskane umiejętności programowania, inżynieryjne i kreatywne, otwierają drzwi do różnorodnych dziedzin zawodowych, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, inżynieria czy animacja komputerowa.

Jadwiga Romankiewicz

20240207 13130420240207 13161320240207 13164220240207 13165520240207 13195120240207 13203720240207 13261620240207 13262520240207 13263220240207 13290420240207 132916

W styczniu w naszej szkole odbywały się półkolonie zimowe. Pod okiem kierownika półkolonii p. Romankiewicz uczniowie uczestniczyli w warsztatach tematycznych z robotyki z wykorzystaniem robotów DASH i kolejki INTELINO, a dla chętnych dzieci były proponowane obserwacje świata przez okulary trójwymiarowe.Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tych zajęciach.
IMG20240119132642IMG20240119132657IMG20240119132726IMG20240119133108IMG20240119133116IMG20240119133435IMG20240119133439

 Dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w Programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła może zaoferować uczniom możliwość kształcenia na wyższym poziomie oraz rozwijać ich zainteresowania. Profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audio-wideo, która pozwala uczniom na prezentację własnych osiągnięć i kształcenie ich umiejętności interpersonalnych. Pracownia mieszcząca się w sali geograficzno-językowej wyposażona jest w:

* aparat fotograficzny Canon M50 Mark

Aparat fotograficzny umożliwia rejestrowanie obrazu z dźwiękiem, ma odchylany ekran dotykowy, dzięki czemu można fotografować pod dowolnym kątem. Lampa błyskowa Speedlite umożliwia kreatywne oświetlenie ujęć. Ekran można skierować do przodu, podczas robienia autoportretów lub nagrywania vlogów. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, w tym funkcja dotykowego AF, ułatwia robienie autoportretów,

* statyw

Statyw to niezbędny element każdej pracowni audio-wideo. Dzięki niemu można stabilnie zamocować sprzęt studyjny, który służy do rejestracji obrazu i dźwięku. Statyw gwarantuje m.in.: stabilizację nagrywanego obrazu, wyższą jakość nagrania,

płynność ruchu na nagraniach, możliwość precyzyjnego kadrowania ujęć, zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem, komfort nagrywającego w trakcie rejestracji obrazu,

* oświetlenie do realizacji nagrań

Oświetlenie umożliwia ustawienie lamp pod każdym kątem. Softbox rozpraszający światło i usuwający cienie pomaga wykonać lepszej jakości zdjęcia,

* gimbal FeiyuTech Vimble One

Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nagrywanie klipów wideo z różnej perspektywy, także w trakcie ruchu osoby rejestrującej obraz. Pozwala on na dynamiczne ujęcia i większą swobodę poruszania się po planie zdjęciowym,

* mikrofon kierunkowy MKE 200

Wykorzystywanie na lekcjach mikrofonu kierunkowego do rejestrowania dźwięku wpływa na kształcenie u uczniów kompetencji miękkich i na poprawę umiejętności językowych. Niewątpliwym atutem wykorzystania mikrofonów kierunkowych jest jakość nagrania do wideo czy też możliwość podłączenia lustrzanek cyfrowych i smartfonów. Dzięki mikrofonom kierunkowym organizowane są zajęcia, na których uczniowie praktykują autoprezentację i skupiają się na ćwiczeniu poprawnego wypowiadania się,

* mikroport Boya

Mikroport pozwala na swobodne przemieszczanie się w trakcie nagrań,  obsługi, a więc daje swobodę ruchu, co jest szczególnie istotne w trakcie nagrań, które cechuje silna ekspresja.

* wizualizer Epson

Wizualizer to świetne urządzenie do prezentacji szczegółowych diagramów, wykresów temperatury i opadów, skał, minerałów i skamieniałości itp. Uczniowie wyświetlają na tablicy interaktywnej w/w elementy i omawiają je podczas multimedialnych lekcji.  Nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.

Renata Czachoń
IMG 20230918 083820IMG 20231002 082101 6CSIMG 20231002 082416IMG 20231002 082603IMG 20231002 082806IMG 20231009 081507IMG 20231009 082555IMG 20231012 132200IMG 20231012 132250IMG 20231102 131903IMG 20231116 132759IMG 20231211 081642IMG 20231211 082659IMG 20231211 083319IMG 20231211 083336IMG 20231211 083702IMG 20231211 083714

O programie

Szkoła Podstawowa nr 12 w Szczecinie bierze udział w inicjatywie edukacyjnej „Laboratoria przyszłości” . Jest to program realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją autorów i uczestniczących w inicjatywie placówek, jest stworzenie nowoczesnej szkoły,
w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.


Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który rozwija kompetencje i talenty uczniów, każdego dnia uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.

Celem programu jest realizowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dlatego do naszej szkoły trafiły najnowocześniejsze urządzenia, które służą przekazywaniu wiedzy w sposób innowacyjny i interdyscyplinarny.

W skład wyposażenia wchodzą:
Drukarka 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, slicerami, filamentem etc.)
Mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami
Sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamera, mikrofony, oświetlenie etc.)
Stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
Roboty Dasch,
Pociąg Intelino
Okulary VR i wiele innych

Wyposażenie to będzie dostępne dla uczniów nie tylko na wybranych przedmiotach (np. matematyka, chemia, biologia, geografia, fizyka, technika, informatyka) ale też na zajęciach pozalekcyjnych (kołach zainteresowań).

Co ważne, założeniem inicjatywy nie jest nauka zdalna. Sprzęt służący do nauczania na odległość będzie kupowany w ramach innych inicjatyw. ”Laboratoria przyszłości” dają możliwości unowocześnienia i uatrakcyjnienia zajęć stacjonarnych. Są odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, w którym nowoczesne narzędzia będą naturalnym środowiskiem pracy.

 

 

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.