Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

9 listopada w szkolnej bibliotece odbył się Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna”. Był on częścią obchodów Dnia Niepodległości - Uczniowie prezentowali wybrane utwory patriotyczne. Jury oceniało m.in. dobór repertuaru, kulturę słowa, interpretację, a także ogólny wyraz artystyczny. Choć wszyscy uczestnicy spisali się na medal i włożyli w swoje występy mnóstwo pracy i serca, to wyłoniono trzy najlepsze prezentacje. I miejsce zajęły ex aequo: Natalia z klasy 6b i Wiktoria z klasy 4a. II lokata przypadła Hani z klasy 5b. Wszyscy młodzi recytatorzy zostali nagrodzeni słodyczami i drobnymi upominkami

Warto wspomnieć, że w przygotowaniach do konkursu wykorzystano kamerę i mikroport Boya zakupione z programu „Laboratoria Przyszłości”. Przygotowania trzech uczestniczek do występu zostały utrwalone przez grupę projektową „Szkolni filmowcy”. Najpierw dziewczynki zostały nagrane w czasie pierwszej próby czytanej, potem bezpośrednio po pracy z nauczycielem polonistą, aż w końcu w trakcie konkursu. Uczennice na każdym etapie miały możliwość obejrzenia swoich prezentacji, porównania postępów i eliminacji zauważonych błędów
20231102 13020820231102 13034920231102 13181820231102 13211820231102 132657P1120496P1120497P1120499P1120507P1120509P1120513

W ramach zajęć z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klasy 8a, wykorzystywali na lekcji, klocki Lego. Rozwijali wyobraźnię przestrzenną, tworząc innowacyjne konstrukcje z klocków. Uczniowie budowali swoje własne projekty, jak również tworzyli dzieła zgodnie z instrukcją. Lego, są to klocki, które można łączyć i budować z nich różne modele. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Podczas pracy rozwijali umiejętności współpracy, rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania. Grupy wybierały typy domów, następnie uczniowie tworzyli projekt i przystępowali do budowania. W wyniku działań powstały wspaniałe konstrukcje przestrzenne posiadające ruchome elementy. Nauka połączona z zabawą rozwinęła u uczniów wyobraźnię przestrzenną, koncentrację uwagi oraz kreatywność. Uczniowie pracując w grupach musieli współpracować ze sobą, by ustalić co konstruują, jak będzie wyglądać dana rzecz, co wpłynęło na polepszenie komunikacji pomiędzy nimi oraz nauczyło ich współodpowiedzialności za przydzielone zadanie.
IMG 20231020 091424IMG 20231020 091450IMG 20231020 091546IMG 20231020 093455IMG 20231023 133622IMG 20231023 140252IMG 20231023 141146

 

W roku szkolnym 2023/2024 realizowany jest program zajęć rozwijających przyrodniczo-geograficznych TRZECIA PLANETA OD SŁOŃCA z uwzględnieniem sprzętu audio-video zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Program ten jest przeznaczony dla uczniów chcących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze i geograficzne wykorzystując sprzęt audio-video otrzymany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Jego treści pozwalają na dokładniejsze rozwijanie wiedzy, które nie będą realizowane na lekcjach geografii ze względu na ograniczenia czasowe. Pozwala on zwrócić uwagę uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. Pobudza również aktywność dzieci i ich twórcze myślenie. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka.

Za pomocą profesjonalnego sprzętu audio-video uczniowie będą mogli zaprezentować własne osiągnięcia i kształtować umiejętności interpersonalne. Program jest realizowany metodą projektu fotograficznego i filmowego.

Celem głównym jest: rozwój zainteresowań przyrodniczych, postaw proekologicznych oraz geograficznych, nabywanie kompetencji cyfrowych, przygotowanie do rynku pracy, nauka rejestracji obrazu z dźwiękiem.

Renata Czachoń
IMG 20230907 112109IMG 1358IMG 1359IMG 1356

W czerwcu 2023 odbyła się lekcja matematyki pod kierunkiem p. Ł. Burdy z wykorzystaniem okularów VR - sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości. Na lekcji uczniowie poznawali różne bryły, których modele oglądali na żywo. Te same modele dzięki okularom VR mogli zobaczyć w wirtualnym świecie.
LP czerwiec1LP czerwiec2

Na zajęciach z matematyki z klasą 6a wykonywane były modele brył z papieru. Po wykonaniu zadania wykonywaliśmy z gotowych brył różne wzory oraz budowle. Omawiane były także podstawowe nazwy brył oraz własności. Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach projektu.
IMG 20230519 105010IMG 20230519 105029IMG 20230519 105100IMG 20230519 105112

Zajęcia rozwijające umiejętności fotografowania i filmowania za pomocą aparatu Canon EOS M 50 odbywają się w klasach 6 co tydzień i obejmują różnorodne ćwiczenia. To właśnie dzięki nim możemy nabyć cenne umiejętności, które pozwolą nam w przyszłości intuicyjnie kadrować dobrze swoje zdjęcia. Jak ćwiczymy? Fotografujemy te same obiekty w różny sposób - z dołu, z góry, z boku, z daleka i z bliska oraz później porównujemy efekty. Okazji do fotografowania jest wiele, bo w naszej szkole dzieje się dużo: imprezy, akademie, ciekawe dodatkowe lekcje. Wykorzystujemy przy tym gimbala FeiyuTech Vimble One., mikrofon MKE 200, mikroport BOYA, dodatkowe oświetlenie itp. Aby czuć się pewnie z aparatem w ręku i robić dobre zdjęcia, musimy.. robić ich jak najwięcej! Moi uczniowie zabierają ze sobą swoje aparaty wszędzie gdzie się udają. Szukają ciekawych obiektów, widoków, osób i robią im zdjęcia z różnych perspektyw. Przynoszą swoje prace i na zajęciach często je omawiamy. Fotografia towarzyszy moim uczniom obecnie każdego dnia. Wykonując zdjęcia utrwalają ważne dla nich chwile, uwieczniają piękne widoki, a także wyrażają siebie.

Renata Czachoń
IMG 0587IMG 0767IMG 0833 2IMG 0850 2IMG 20220822 200823IMG 20221110 110040IMG 20221125 081913IMG 20221222 113703

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.