Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Na zajęciach z matematyki z klasą 6a wykonywane były modele brył z papieru. Po wykonaniu zadania wykonywaliśmy z gotowych brył różne wzory oraz budowle. Omawiane były także podstawowe nazwy brył oraz własności. Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach projektu.
IMG 20230519 105010IMG 20230519 105029IMG 20230519 105100IMG 20230519 105112

Zajęcia rozwijające umiejętności fotografowania i filmowania za pomocą aparatu Canon EOS M 50 odbywają się w klasach 6 co tydzień i obejmują różnorodne ćwiczenia. To właśnie dzięki nim możemy nabyć cenne umiejętności, które pozwolą nam w przyszłości intuicyjnie kadrować dobrze swoje zdjęcia. Jak ćwiczymy? Fotografujemy te same obiekty w różny sposób - z dołu, z góry, z boku, z daleka i z bliska oraz później porównujemy efekty. Okazji do fotografowania jest wiele, bo w naszej szkole dzieje się dużo: imprezy, akademie, ciekawe dodatkowe lekcje. Wykorzystujemy przy tym gimbala FeiyuTech Vimble One., mikrofon MKE 200, mikroport BOYA, dodatkowe oświetlenie itp. Aby czuć się pewnie z aparatem w ręku i robić dobre zdjęcia, musimy.. robić ich jak najwięcej! Moi uczniowie zabierają ze sobą swoje aparaty wszędzie gdzie się udają. Szukają ciekawych obiektów, widoków, osób i robią im zdjęcia z różnych perspektyw. Przynoszą swoje prace i na zajęciach często je omawiamy. Fotografia towarzyszy moim uczniom obecnie każdego dnia. Wykonując zdjęcia utrwalają ważne dla nich chwile, uwieczniają piękne widoki, a także wyrażają siebie.

Renata Czachoń
IMG 0587IMG 0767IMG 0833 2IMG 0850 2IMG 20220822 200823IMG 20221110 110040IMG 20221125 081913IMG 20221222 113703

W ramach lekcji powtórzeniowych w klasie 8 b, wykorzystaliśmy modele figur matematycznych, do obliczania pól powierzchni całkowitych i objętości. Zrealizowaliśmy następujące cele: doskonalenie sprawności rachunkowej, wykorzystywanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii. Na zakończenie uczniowie zbudowali z modeli figur, różnego rodzaju budowle. Było dużo emocji i zabawy. Zdjęcia zajęć wykonaliśmy aparatem zakupionym w ramach sprzętu Laboratorium Przyszłości.
IMG 20230321 125904IMG 20230321 131722IMG 20230321 131824IMG 20230321 131924

Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda pracowała wg zainteresowań wyboru. Praca z:
1. Robotem Cue pomogła zapoznać się z tajnikami programowania. Cue to robot z wbudowanym systemem sztucznej inteligencji oraz szerokimi możliwościami personalizacji zachowań. Robot pozwala korzystać z języka JavaScript w trybie tekstowym oraz blokowym (wizualnym). Korzystając z aplikacji zainstalowanej na tablecie łączyliśmy się z robotem i zlecaliśmy mu wykonanie sekwencji zadań. Uczniowie mogli wybrać jedną z czterech odsłon jego osobowości. Każda z nich wyróżnia się innym zestawem reakcji, głosem oraz słownictwem. W każdym z wariantów Cue jest świetnym kompanem codziennych eksperymentów i poszerzania umiejętności dotyczących programowania.
2. Pociągiem Intelino Smart Train pozwoliła wykorzystując najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, sterować nim zdalnie za pośrednictwem dostępnej aplikacji. Uczniowie stosowali ukryte czujniki i tworzyli polecenia bezpośrednio na torach za pomocą kolorowych listew. Deska rozdzielcza pociągu (w tablecie) pozwoliła zastosować szereg funkcji zdalnego sterowania. Intuicyjny edytor Snap pozwalił tworzyć polecenia i programować zachowanie pociągu.
Dzieci uczą się programowania w zabawnej grze i próbują wykorzystywać nowoczesne technologie w praktyce. Chętniej się uczą, kiedy nauka jest również zabawą.
Jadwiga Romankiewicz
IMG 0719IMG 0720IMG 0728IMG 0729

Pod koniec stycznia uczniowie z klas 8a i 8c na lekcji matematyki mogli przenieść się w świat wirtualnej rzeczywistości. Mogli przypomnieć wiedzę oraz utrwalić rodzaje figur przestrzennych oraz opisać ich podstawowe własności. W tym celu wykorzystywane były okulary VR. Narzędzie to okazało się idealne do rozwijania umiejętności uczniów do przestrzennego postrzegania figur. Lekcja pokazywała, że bryły nie muszą być tylko narysowane w książkach, ale można je lepiej poznać, nazwać i opisać w przestrzeni wirtualnej.
12345

Dnia 16.01.23 do naszej szkoły zawitały Mobilne Laboratoria Przyszłości. Edukatorzy przeprowadzili zajęcia warsztatowe dla klas piątych. Jedne dotyczyły obsługi drukarki 3D, a drugie pracy z goglami VR poprzez portal ClassVR.

Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Dzięki goglom dzieci m.in. podróżowały w kosmosie, zobaczyły jak wygląda wirus oraz zwiedziły głębie oceanu. Na warsztatach z drukarki poznały ciekawe projekty gotowe do pobrania i drukowania, nauczyły się jak zmieniać rozmiar wydruku i na koniec wydrukowały breloczek z napisem „Szczecin”.

Dzięki sprzętowi z Laboratoriów Przyszłości uczniowie mają szansę na rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań i talentów, które mają szansę przełożyć się na lepszy start
w dorosłość. Lekcje prowadzone z udziałem tego sprzętu pozwalają w ciekawy sposób przekazać wiedzę, tłumaczyć trudne zagadnienia i wprowadzić uczniów w nowoczesny świat pełen robotów i sztucznej inteligencji.
20230116 09562720230116 09565820230116 10012720230116 10023320230116 10024920230116 10041620230116 10042620230116 10044220230116 10075620230116 10273420230116 10301020230116 10301720230116 10472120230116 10473020230116 10474220230116 10490120230116 10583720230116 10585620230116 11002620230116 11033820230116 11062720230116 11104720230116 1111011234

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.