Deklaracja dostępności strony internetowej
Szkoły Podstawowej nr 12 w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 12 w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 12 w Szczecinie.
Data publikacji strony internetowej: 2015-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-09-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
1. Część plików doc, xls, pdf nie posiada struktury opartej o nagłówki. W miarę możliwości będzie to poprawione, a nowe powstaną zgodnie z zaleceniami.
2. Część plików pdf to skany dokumentów, takie jak sprawozdania finansowe, zarządzenia, z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do ich opublikowania.
3. Zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych, ze względu na dużą ilość zdjęć zamieszczonych na stronie internetowej, opublikowanych również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej tego typu niedopatrzenia będą eliminowane.
4. Brak odnośników do stron zewnętrznych. Odnośniki do załączników otwierają się w nowych oknach, nie powodując utraty otwartych wcześniej treści internetowych..
Wyłączenia
1. Materiały multimedialne zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy
o dostępności cyfrowej.
2. Część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy
o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2023-03-15
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi
i aktualizacji dnia: 2023-03-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor SP nr 12
Ireneusz Ruszniak.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 091 4609755
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu
w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu
2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich /www.rpo.gov.pl/.
Dostępność architektoniczna
1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Floriana Szarego 12, prowadzi do drzwi jeden stopień. Wejście jest ogólnodostępne
w godzinach pracy szkoły.
2. W budynku nie ma dostosowań do potrzeb osób niepełnosprawnych.
3. Wewnątrz i na zewnątrz budynku występuje po jednym podjeździe dla wózków inwalidzkich. Nie ma możliwości wejścia na piętro budynku dla osób niepełnosprawnych ruchowo (na wózkach inwalidzkich).
4. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
5. W szkole jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
6. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub
w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabo widzących.