Uczniowie klas piątych, szóstych i siódmych po raz drugi uczestniczyli w „ Wędrówkach z Mikołajem”. 18 kwietnia 2024 roku odbyła się kolejna część zmagań matematyczno – historycznych poświęconych naszemu wybitnemu astronomowi. Tym razem uczniowie m.in. rozwiązywali zadania na ułamkach, poznawali wybitnych naukowców, zwolenników teorii heliocentrycznej , przyjaciół Mikołaja Kopernika.
W rozwiązywaniu trudnych zagadnień pomagał sam Mikołaj Kopernik, który prowadził ożywione rozmowy z uczestnikami spotkania.
Podczas spotkania wykorzystano sprzęt z Laboratoriów Przyszłości w postaci aparatu fotograficznego.
Uczniowie klasy 5a na zajęciach rozwijających z języka angielskiego pracowali z aparatem. Na wcześniejszej lekcji wykonywali na osobnych kartkach plany swoich wymarzonych miast. Na bieżącej lekcji aparatem cyfrowym zakupionym w ramach LP zrobili im zdjęcia, które wyświetlane były na tablicy multimedialnej. Uczniowie przy tablicy podawali wskazówki jak dostać się do wybranych miejsc w mieście, zadawali pytania o wskazówki oraz wskazywali miejsca, do których doprowadziły ich uzyskane wskazówki.
Egzamin ósmoklasisty tuż... tuż, dlatego trzeba przypomnieć sobie konstrukcje graniastosłupów, ostrosłupów, ale żeby zrobić to w miły sposób, potrzeba szczypty kreatywności. Klasa 8b, przy pomocy klocków Lego i modeli brył, wydrukowanych na drukarce 3D, w pracowni sprzętu z Laboratorium Przyszłości, właśnie za sprawą tej szczypty wypełniła to zadanie doskonale. Nauka poprzez tworzenie własnych graniastosłupów, ostrosłupów, używając do tego przeróżnych klocków, wydała się przeciekawym doświadczeniem dla uczniów. Bawili się naprawdę dobrze, tworząc figury takie jakie znali bądź własne dzieła. Kolorystyka, różnorodność kształtów i możliwości, zachęcały do zabawy oraz motywowały do działania. Klasa odbyła interesującą lekcję, która w znakomity sposób pomogła im, chociaż w części, powtórzyć wiadomości do zbliżających się egzaminów.
Klasa 8A data 27 II 2024
Temat zajęć: Przewodnik z prądem jako źródło pola magnetycznego.
Uczniowie zapoznali się z regułą śruby prawoskrętnej, która określa kierunek linii sił pola magnetycznego w przewodniku z prądem . Za pomocą gogli 3D ClassVR można było zaobserwować ideę i wykorzystanie powyższej reguły. W animacji wykorzystano bezpłatny program edukacyjny firmy Young Digital Planet dołączony do podręcznika fizyki wydawnictwa Nowa Era. Fotografie: R1, R2.
Klasa 8A data 12 III 2024
Temat zajęć: Silnik elektryczny na prąd stały.
Uczniowie obserwowali za pomocą gogli 3D ClassVR animację jak działa silnik elektryczny oraz prądnicy prądu stałego. Mogli zobaczyć zmiany strumienia magnetycznego wokół wirnika w silniku. W animacji wykorzystano bezpłatny program firmy Young Digital Planet dołączony do podręcznika fizyki wydawnictwa Nowa Era. Fotografie: s1,s2,s3,s4.
Klasa 4A data 19 III 2024
Temat zajęć: Wstęp do geometrii.
Uczniowie zapoznali się z podziałem i własnościami figur w geometrii. Dzięki okularom 3D mogli obserwować model różnych brył. Symulacja pozwalała na obracanie, przybliżanie, zmianę kolorów danej figury. Fotografie G1, G2, G3, G4.
Na zajęciach uczniowie aktywnie spędzili czas ze sobą. Bawili się a zarazem uczyli jaki jest udział rodziny i szkoły w przygotowaniu do podjęcia przyszłych ról życiowych. Poznali jakie są kryteria wyboru małżonka. Był ślub i wesele. Było gwarno i wesoło. Wykorzystaliśmy sprzęt do nagrywania Canon oraz statyw.
Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, gdzie nauka jest również zabawą, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Każda pracowała z zestawem do rysowania dla robota Dash i aplikacją Blocklify. Uczniowie programowali w środowisku Scratch. Przekształcali swoje kody w rysunki wykazując się sporym zasobem kreatywności, innowacyjności i umiejętności rozwiązywania problemów. Poszerzali swoją wyobraźnię przestrzenną rysując geometryczne kształty, wzory, słowa i inne elementy.
Nauka robotyki w szkole przygotowuje uczniów do przyszłości, w której technologia odgrywa coraz większą rolę. Uzyskane umiejętności programowania, inżynieryjne i kreatywne, otwierają drzwi do różnorodnych dziedzin zawodowych, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, inżynieria czy animacja komputerowa.
Jadwiga Romankiewicz
Strona 3 z 6