8 października 2024r. klasa 3a wybrała się na wycieczkę do Fili nr 14 Biblioteki Publicznej przy ul. Krzemiennej. Uczniowie poznali zbiory biblioteczne. Zapoznali się z literaturą dziecięcą, niektórzy wypożyczyli książki, inni obiecali powrót z rodzicami i wyrobienie karty. Uczniowie wzięli udział w warsztatach "O jesieni". Pani Ania przygotowała dla uczniów zagadki jesienne, odbyła się dyskusja o oznakach jesieni, a na koniec każdy uczeń klasy 3a wykonał własne zwierzątko z liści. Pojawiły się niedźwiedzie, wiewiórki i jeże.
Dnia 29 października uczniowie klasy 1 A, należący do Szkolnego Koła Edukacji Morskiej "Marynarskie Nutki", wzięli udział w niezwykłej lekcji historii i przyrody. Dzieci odwiedziły Cmentarz Centralny. Zapaliły znicze na Pomniku Żołnierzy Polskich, którzy polegli w walkach wyzwoleńczych Szczecina w kwietniu 1945roku. Jak przystało na marynarzy odwiedziły również pomnik poświęcony "Tym co nie powrócili z morza". W czasie przemarszu przez cmentarz dzieci poznawały rożne rodzaje drzew. Wycieczka bardzo się podobała.
Klasa 2a rozpoczęła przygodę z międzynarodowym projektem CZYTAM Z KLASĄ - Lekturki spod chmurki. Uczniowie zafascynowani opowieścią o chmurce Tosi „ wyruszyli” w pierwszą podróż z lekturą „Cukierku, ty łobuzie !”. Radość i szczęście były motywem przewodnim wszelkich działań. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem, entuzjazmem podejmowały proponowane aktywności, zdobywały nowe doświadczenia z Cukierkiem, bohaterem lektury. 2a w akcji!
W dniu 16 października 2024 r. klasa 1 B wybrała się wraz z wychowawczynią Lillą Matusiak do Kina Helios Outlet na film o przyjaźni pt. "Nierozłączni". Przed filmem odbyła się prelekcja na temat: "Różni, ale razem; O akceptacji i wspieraniu się w trudnej sytuacji". Wyjazd do kina był dobrą okazją do lepszego, wzajemnego poznawania się zespołu klasowego.
W ramach tegorocznych obchodów Dnia Edukacji Narodowej uczniowie naszej szkoły stworzyli fantastyczne plakaty. Prace wykonane wspólnie podczas zajęć wychowawczych integrowały dzieci i młodzież oraz pokazały, jakie zainteresowania, hobby i pasje są bliskie dzisiejszym uczniom. Każda klasa wybraną techniką zaprezentowała swoje marzenia i przesłanie do rówieśników. Z prac mogliśmy też wyczytać jakie przyjaźnie i bliskie znajomości łączą dzieci. Wychowawcy także włączali się do wykonania zadania i wpisywali kilka słów o sobie. 14 października 2024 roku pokazaliśmy, że szkoła to miejsce bliskie uczniom i nauczycielom.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, nasi uczniowie zastanawiali się, jak zmieniliby szkołę, gdyby to oni, piastowali urząd ministra edukacji. Swoje rozważania przelali na papier w formie wiersza, przemówienia, artykułu prasowego itp. Kreatywnych pomysłów na reformę szkolnictwa nie brakowało, uczniowie udzielali wskazówek dotyczących organizacji pracy szkoły, jej wyglądu, podstawy programowej, a także metod nauczania. Co ważne wielu z nich zwróciła uwagę na międzyludzkie relacje, które nie zawsze wyglądają wzorowo. A oto fragmenty niektórych prac naszych przyszłych polityków;) Oceńcie sami, czy zgadzacie się z ich postulatami:
„[…] Na matematyce moglibyśmy budować z klocków, a na biologii robić eksperymenty. W szkole powinno być więcej komputerów, żebyśmy mogli się uczyć poprzez zabawę, na przykład grając w Minecrafta […] chciałbym, żeby w szkołach były lekcje o tym, jak być dobrym kolegą i jak radzić sobie z emocjami. Wtedy wszyscy lepiej by się dogadywali. Byłoby super, gdyby nikt nikogo nie przezywał, nie dokuczał, nie poniżał.” (Dominik 6b)
„[…] Waga plecaków jest nadal absurdalna,
Za to ilość sprawdzianów nie jest banalna,
Przerwy są za krótkie,
Przez to uczniowie mają śniadanie malutkie!
Warto wspomnieć o toaletach
- dobrze wyposażone obejrzeć można na googlach w tabletach […]” (Filip 6b)
[…] Więcej zajęć artystycznych, kreatywność w cenie
- muzyka, taniec, sztuka – w każdej szkolnej przestrzeni[…] (Natalia 5b)
„[…] Ograniczyłabym zakres materiału w miejscach, gdzie jest go za dużo, a powiększyłabym ilość zajęć obowiązkowych, na których uczylibyśmy się jak np. być asertywnym, komunikować nasze potrzeby albo czuć się dobrze z samym sobą. Zlikwidowałabym przepytywanie przy tablicy, niezapowiedziane kartkówki oraz duże prace klasowe – jest to często stresujące[…]” (Nadya 7a)
„[…] Unieważniłabym też oceny z testów czy biegów na wychowaniu fizycznym, bo moim zdaniem
w-f polega na zabawach ruchowych i nauce gier zespołowych[…]” (Maja 7b)
„[…] Podręczniki pójdą precz, bo to niepotrzebna rzecz.
Przez działanie i projekty, odkryjemy świat, obiekty…
Współtworzenie, doświadczenie, kreatywne przeżywanie.
Czy nasz system jest gotowy na marzenia młodej głowy?” (Hania 6b)
Czy nasz system jest gotowy? Z tym pytaniem młodej głowy zostawiamy czytających tę notatkę;)