Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Klasa 2a rozpoczęła przygodę z międzynarodowym projektem CZYTAM Z KLASĄ - Lekturki spod chmurki.  Uczniowie zafascynowani opowieścią o  chmurce Tosi „ wyruszyli” w pierwszą podróż z lekturą „Cukierku, ty  łobuzie !”. Radość i szczęście były motywem przewodnim wszelkich działań. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem, entuzjazmem podejmowały proponowane aktywności, zdobywały nowe doświadczenia z Cukierkiem, bohaterem lektury. 2a w akcji!
IMG 3498IMG 3499IMG 3501IMG 3503IMG 3508IMG 3523IMG 3524IMG 3528IMG 3552IMG 3561IMG 3565IMG 3568

W dniu 16 października 2024 r. klasa 1 B wybrała się wraz z wychowawczynią Lillą Matusiak do Kina Helios Outlet na film o przyjaźni pt. "Nierozłączni". Przed filmem odbyła się prelekcja na temat: "Różni, ale razem; O akceptacji i wspieraniu się w trudnej sytuacji". Wyjazd do kina był dobrą okazją do lepszego, wzajemnego poznawania się zespołu klasowego.
20241016 08330020241016 083302

W ramach tegorocznych obchodów Dnia Edukacji Narodowej uczniowie naszej szkoły stworzyli fantastyczne plakaty. Prace wykonane wspólnie podczas zajęć wychowawczych integrowały dzieci i młodzież oraz pokazały, jakie zainteresowania, hobby i pasje są bliskie dzisiejszym uczniom. Każda klasa wybraną techniką zaprezentowała swoje marzenia i przesłanie do rówieśników. Z prac mogliśmy też wyczytać jakie przyjaźnie i bliskie znajomości łączą dzieci. Wychowawcy także włączali się do wykonania zadania i wpisywali kilka słów o sobie. 14 października 2024 roku pokazaliśmy, że szkoła to miejsce bliskie uczniom i nauczycielom.
P1130410P1130411P1130413P1130414P1130415P1130416P1130417P1130419P1130423P1130424P1130425

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, nasi uczniowie zastanawiali się, jak zmieniliby szkołę, gdyby to oni, piastowali urząd ministra edukacji. Swoje rozważania przelali na papier w formie wiersza, przemówienia, artykułu prasowego itp. Kreatywnych pomysłów na reformę szkolnictwa nie brakowało, uczniowie udzielali wskazówek dotyczących organizacji pracy szkoły, jej wyglądu, podstawy programowej, a także metod nauczania. Co ważne wielu z nich zwróciła uwagę na międzyludzkie relacje, które nie zawsze wyglądają wzorowo. A oto fragmenty niektórych prac naszych przyszłych polityków;) Oceńcie sami, czy zgadzacie się z ich postulatami:

 

„[…] Na matematyce moglibyśmy budować z klocków, a na biologii robić eksperymenty. W szkole powinno być więcej komputerów, żebyśmy mogli się uczyć poprzez zabawę, na przykład grając w Minecrafta […] chciałbym, żeby w szkołach były lekcje o tym, jak być dobrym kolegą i jak radzić sobie z emocjami. Wtedy wszyscy lepiej by się dogadywali. Byłoby super, gdyby nikt nikogo nie przezywał, nie dokuczał, nie poniżał.” (Dominik 6b)

 

„[…] Waga plecaków jest nadal absurdalna,

Za to ilość sprawdzianów nie jest banalna,

Przerwy są za krótkie,

Przez to uczniowie mają śniadanie malutkie!

Warto wspomnieć o toaletach

- dobrze wyposażone obejrzeć można na googlach w tabletach […]” (Filip 6b)

 

[…] Więcej zajęć artystycznych, kreatywność w cenie

- muzyka, taniec, sztuka – w każdej szkolnej przestrzeni[…] (Natalia 5b)

 

„[…] Ograniczyłabym zakres materiału w miejscach, gdzie jest go za dużo, a powiększyłabym ilość zajęć obowiązkowych, na których uczylibyśmy się jak np. być asertywnym, komunikować nasze potrzeby albo czuć się dobrze z samym sobą. Zlikwidowałabym przepytywanie przy tablicy, niezapowiedziane kartkówki oraz duże prace klasowe – jest to często stresujące[…]” (Nadya 7a)

 

„[…] Unieważniłabym też oceny z testów czy biegów na wychowaniu fizycznym, bo moim zdaniem
w-f polega na zabawach ruchowych i nauce gier zespołowych[…]” (Maja 7b)

 

„[…] Podręczniki pójdą precz, bo to niepotrzebna rzecz.

Przez działanie i projekty, odkryjemy świat, obiekty…

Współtworzenie, doświadczenie, kreatywne przeżywanie.

Czy nasz system jest gotowy na marzenia młodej głowy?” (Hania 6b)

 

Czy nasz system jest gotowy? Z tym pytaniem młodej głowy zostawiamy czytających tę notatkę;)

W dniu 15.10.2024 r. klasa 1b wraz z wychowawcą Lillą Matusiak udała się do biblioteki Publicznej Filia nr 14 na lekcję biblioteczną na temat: Światowy Dzień Zwierząt. Dzieci poznawały zwierzęta domowe i leśne, omawiały znaczenie życzliwych relacji międzyludzkich, zapoznawały się z zasadami szacunku do zwierząt i odpowiednimi sposobami opieki nad nimi.  Poznawały również literaturę, która jest źródłem wiedzy o zwierzętach.

20241015 092103

Klasa 1b wraz z wychowcą, panią Lillą Matusiak w dniu 24.09.2024 r. wybrała się do Biblioteki Publicznej Filii nr 14 w Podjuchach, aby uczestniczyć w lekcji bibliotecznej na temat "Jesień różne dary niesie". Uczniowie aktywnie brali udział w lekcji, ładnie rozpoznawali warzywa i owoce, odgadywali zagadki o jesieni. Zapoznawali się również z pracą bibliotekarza oraz sposobem zapisania się do biblioteki.  Na koniec osoby zapisane do biblioteki wypożyczyły wybrane przez siebie książki. 
20240924 09581020240924 09584920240924 09594220240924 10145120240924 10161220240924 10171820240924 10244520240924 10290420240924 102921

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.