PROJEKT EDUKACUJNY DLA UCZNIÓW KLAS I - III
Nazwa projektu: Międzynarodowy projekt edukacyjny: „Gdzie biją polskie serca?”
Koordynator projektu: s. Ewelina Betkało
Osoby odpowiedzialne za realizację projektu: Nauczyciele współpracujących szkół
Czas trwania: Rok szkolny 2021/2022
Szkoły biorące udział w projekcie:
Szkoła Podstawowa nr 12 w Szczecinie
Katolicka Szkoła Podstawowa w Szczecinie
Polska Szkoła Katolicka w Phoenix, USA
Szkoła Polska przy Ambasadzie RP w Reykjaviku, Islandia
Szkoła Podstawowa przy Ambasadzie RP w Brukseli, Belgia
Cel ogólny projektu:
Celem ogólnym projektu jest wyrażenie świadomości patriotycznej dzieci żyjących w kraju i na emigracji. Ważnym elementem zadań projektowych jest rozwijanie uczuć i postaw patriotycznych oraz ukazanie dzieciom, że polskość może być przeżywana niezależnie od miejsca zamieszkania. Projekt zakłada korelację międzyprzedmiotową i oparty jest o innowacyjnych metodach nauczania, w tym TIK-u.
Rozwijane kompetencje kluczowe:
Cele szczegółowe projektu:
Sposób realizacji:
Realizacja treści wynikających z projektu zakładała wszechstronną aktywność uczniów, którzy podejmować będą różnorakie działania w trakcie zajęć. Projekt realizowany będzie poprzez, w zależności od szkoły, przeprowadzenie zajęć dydaktycznych na temat podejmowanych przez projekt zagadnień.
Spodziewane efekty:
Harmonogram przebiegu projektu:
– Prezentacja Miejsca Zamieszkania
Uczniowie nagrywają krótki (5 minutowy film) o miejscu ich zamieszkania. W filmie prezentujemy krótko kraj, miasto oraz szkołę, w której się uczymy. Filmy wymieniamy między szkołami biorącymi udział w projekcie.
– Mapa miejsc zamieszkania Polaków
Uczniowie oglądają filmy przesłane przez uczestników projektu z innych szkół i wykonują mapę. Zaznaczają na niej miejscowości, w których żyją Polacy (utrwalamy pojęcia tożsamość narodowa, emigracja, Polonia). Mapa robiona jest w grupach projektowych. Pomocą w pracy jest także przygotowana przez koordynatora projektu prezentacja multimedialna.
– Piosenka patriotyczna
Uczniowie, wraz z nauczycielem, dokonują wyboru i prezentują wybraną pieśń patriotyczną. Wykonanie utworu nagrywamy w formie filmiku i wymieniamy między szkołami. W grupach projektowych śpiewamy pieśni patriotyczne wykorzystując nadesłane nagrania.
Ewaluacja
Działania projektowe będą systematycznie monitorowana poprzez:
Podsumowanie projektu „Gdzie biją polskie serca? odbędzie się także poprzez przesłanie pisemnych podziękowań i dyplomów.