Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, gdzie nauka jest również zabawą, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Każda pracowała z zestawem do rysowania dla robota Dash i aplikacją Blocklify. Uczniowie programowali w środowisku Scratch. Przekształcali swoje kody w rysunki wykazując się sporym zasobem kreatywności, innowacyjności i umiejętności rozwiązywania problemów. Poszerzali swoją wyobraźnię przestrzenną rysując geometryczne kształty, wzory, słowa i inne elementy.
Nauka robotyki w szkole przygotowuje uczniów do przyszłości, w której technologia odgrywa coraz większą rolę. Uzyskane umiejętności programowania, inżynieryjne i kreatywne, otwierają drzwi do różnorodnych dziedzin zawodowych, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, inżynieria czy animacja komputerowa.
Jadwiga Romankiewicz