Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Zajęcia Terapeutyczne „Grupa Wsparcia”

Zajęcia odbywają się co drugi tydzień w środy o godz. 16.15- 17.45.


Terminy zajęć
09.03.2022, 23.03.2022, 06.04.2022, 20.04.2022, 04.05.2022, 18.05.2022, 01.06.2022,  22.06. 2022


Na uczestnictwo w zajęciach potrzebna jest zgoda rodziców.

Zajęcia są prowadzone przez pedagoga szkolnego mgr G. Koćmiel.

Cele szczegółowe:

Cele terapeutyczne dotyczą głównie:

  • - odreagowania emocji,
  • - rozwiązywania problemów, trudnych sytuacji,
  • - lepszego zrozumienia ludzkich zachowań,
  • - otrzymywania wsparcia od grupy,
  • - przyjmowania i dawania informacji zwrotnych,
  • - poznania i nazywania własnych emocji.

Cele edukacyjne dotyczą przede wszystkim:

  • - uczenia stawiania granic, odmawiania,
  • - przełamywania nieśmiałości,
  • - uczenia radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
  • - uczenia nawiązywania kontaktów,
  • - umiejętności wyrażania swoich uczuć,
  • - umiejętności wytyczania celu,
  • - umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji i brania za nie odpowiedzialności,
  • - wyszukiwania zainteresowań, własnych możliwości i predyspozycji,
  • - uczenia tolerancji i akceptacji drugiego człowieka,
  • - uczenia współpracy i współdziałania.

Cele rozwojowe dotyczą głównie:

  • - poznania samego siebie,
  • - poznania swoich mocnych i słabych stron,
  • - poznania swoich talentów, zdolności,
  • - budowania poczucia własnej wartości,
  • - doskonalenia umiejętności zachowań asertywnych,
  • - kształtowania inteligencji emocjonalnej - rozpoznawanie, nazywanie emocji i uczuć,
  • - doskonalenie informacji zwrotnych.

Treści programu:

  • Integracja
  • Wzajemne poznanie
  • Budowanie pozytywnej samooceny
  • Role społeczne
  • Uczucia
  • Empatia
  • Skuteczna komunikacja
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Radzenie sobie ze stresem

Metody pracy:

  • praca w kręgu –umożliwia wszystkim uczestnikom grupy bezpośredni kontakt 
    wzrokowy, sprzyja nawiązywaniu kontaktu emocjonalnego,
  • rundka – pozwala na dzielenie się z innymi swoimi doświadczeniami,
  • „burza mózgów” - aktywizuje grupę i wyzwala jej potencjał twórczy, służy tworzeniu pomysłów na rozwiązanie określonego problemu,
  • rysunki i prace plastyczne – pozwala przekazać dzieciom, które mają trudności z werbalizacją wiedzy o świecie oraz stosunku emocjonalnego do jego elementów,
  • inscenizacje, odgrywanie scenek – umożliwia wczucie się w sytuację innej osoby i jej zrozumienie, poruszenie ważnego problemu, odreagowanie emocjonalne ze zwrotną informacją od uczestników grupy
  • zabawa – uwalnia dzieci od negatywnych przeżyć, służy relaksowi i wprowadzeniu dobrego nastroju, podnosi energię grupy, sprzyja integracji
  • gry psychologiczne – wprowadzają do grupy nową sytuację, w której uczestnicy zajęć zdobywają nowe doświadczenia, kończą się omówieniem.

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.